mynovels

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Kapitel 2

Av Rim - 26 augusti 2012 14:45

Jag vaknar dagen därpå och tittar runt i rummet och får en flashback av allt som hände igår. Dock har jag inte berättat för Jeremey, han skulle bara råka ut för bråk eftersom han känner dem där killarna. Eller för att vara exakt så är han jätte bra vän med Sam och dem.

 "Ayla, the clock is 11 am, get up and eat some breakfast, some of my friends are here" hör jag Jeremey säga från andra sidan av dörren.

 "Comming" mumlar jag och reser mig upp. Jag byter snabbt om till ett vitt spets linne och ett par slitna jeans shorts och borstar snabbt igenom mitt hår för att sedan springa ner och äta frukost.

Jag tar fram flingpaketet och mjölkpaketet. Jag sätter mig ner vid bordet utan att märka att någon är där.

 "Ayla, this is my friends" säger Jeremey som sitter framför mig vid det stora matbordet.

Jag tittar snabbt upp och tar ett djupt andetag. Det är dem.

 "Hi Ayla, I think we met you yesterday, right?" säger Sam och jag nickar fösiktigt. Fan fan fan! "I thought it was really fun" han flinar mot mig och jag blänger på honom.

 "Well, I wouldn't call that fun" säger jag och nu är det han som blänger på mig.

 "So guys... shall we go?" frågar Jeremey dem andra som nickar instämmande. Jag reser mig också upp för att jag är klar. När jag går in i köket så hör jag någon bakom mig så jag vänder mig snabbt om.

 "Sam..." säger jag med både rädsla och ilska i rösten. Han börjar gå mot mig och jag backar men stöter snabbt emot köksbänken. Han är så nära nu att jag kan känna hans andedräkt.

 "If you ever tell Jeremey or anyone else what happend yesterday I swear to God that I will hurt you" med dem orden lämnar han huset med dem andra och sen blir det tyst.


Han menade verkligen det där han sa för ett par timmar sedan. Ifall jag skulle berätta för någon skulle han slå ijhäl mig. Han ljög verkligen inte.
Jag har suttit och tänk på vad Sam sa sedan dem gick från huset och det var flera timmar sedan.

 "What am I gonna do..." tänker jag högt. Jag hör hur min mobil ringer och jag tar snabbt upp den och ser vem det är som ringer Ariana

Jag svara snabbt "Hi Ariana!" skriker jag och kan höra henne skratta i andra änden. Ariana är min bästa vän, vi har varit vänner sen vi var små och då menar jag väldigt små.

 "Hey Ayla! Are you up to something today or should we go out to the city?" frågar hon och jag svarar att jag kommer till hennev om 5 sen lägger vi på.

Jag springer till hallen och tar på mig mina Converse och börjar sen springa till Arianas hus som är ett par minuter bort.


Vi sitter nu på StarBucks efter att ha haft en lång shoppingrunda. Vi köppte massor av grejer eftersom båda älskar att shoppa.

 "Hey Ariana, can you sleep at my house tonight? Jeremeys friends are gonna be there and I don't like them at all" säger jag och hon lyser upp.

 "Of course I can! But what about your parents? Aren't they home?"
 "No, they will be in Africa for a while. Like always" säger jag och hon nickar. För att vara ärlig så känner jag knappt mina föräldrar. Dem åker alltid utomlands för att göra något med sitt jobb. Pappa äger flera företag och mamma är högsta chefen för flera högskolor i världen. Så i själva verket får jag nästan aldrig träffa dem.

När vi går ut ur cafeterian efter ett tag skiner solen väldigt starkt så jag tar snabbt på mig mina RayBan pilotglasögon.

 "So why don't you like Jeremeys friends?" frågar Ariana efter ett tag och jag stannar upp.
Jag vill så gärna berätta för henne men kommer snabbt ihåg att hennes pappa är polis.

 "I can't tell you" säger jag och hon lägger en hand på min axel.

 "Of course you can, I won't tell anyone"

 "I can't he will kill me!" nästan skriker jag och hon tittar med stora ögon på mig.

 "What? Who?" jag är påväg att berätta när jag hör en bekant röst.

 "Well look who's here. Isn't it Jeremey's sister?" jag vänder mig snabbt om och möter Sam's blåa ögon. "Can we please talk alone for a minute?" frågar han och jag nickar försiktigt.

Jag säger till Ariana att hon kan gå hem och att jag kommer efter. Sam leder mig bort från staden till en skog och stanar efter ett tag.

 "Wat do you want?" frågar jag kaxigt även ifall jag inte är det. Och jag känner dirket efter det ett slag mot magen och jag faller till marken. Han tar sin ett steg och ställer sig på min mage och tittar ilsket på mig.

 "I told you to not tell anyone!" ryter han och spottar på mig. Han trycker fötterna hårdare mot min mage och jag får svårt att andas.

 "I didn't! I swear, I didn't tell her anything!"
 "You said: He will kill me! How do you explain that?!"

 "I'm sorry, it won't happen again I promise" snyfter jag och han tittar på mig och tar sedan fram en fickkniv.

 "Let's play a game. Every day you will come to this place after school and every time each minute you come late I will cut you with this knife and every time you mess it up for me or I think you tell anyone about what's going on I will cut you deeper. Do you understand?" säger han och jag nickar snabbt.
Han lutar sig över mig och drar försiktigt upp min tröja en bit och skär mig försiktigt i midjan och jag stönar lågt.

 "Just so you remember" säger han och drar upp mig från marken. Han borstar snabbt av allt smuts på mig och tårkar bort blodet från såret. "Done, now let me drive you home" jag vill egentligen säga nej men tvingar mig själv till att nicka.


När vi är frame vid huset och jag går ut ur bilen tar han min handled och jag tittar på honom.
 "Remember, each day after school and on holidays you will be there at 3 pm, alright?" säger han och jag nickar. "Good, now go" säger han och slår mig på rumpan sen åker han iväg.

Jag går snabbt in i huset och springer upp till mitt rum. Jag springer fram och tittar mig i helspegeln och tittar på såret. Det gör ont, men jag vet att jag kommer få det svårare i framtiden. Sam kommer alltid att vara där, skära mig och misshandla mig medans jag inte kommer säga ett ord till någon.
Men ändå, i skolan måste jag vara den där normala tjejen även ifall jag har rika föräldrar och även ifall jag kommer vara Sams lilla leksak. För det här året är mitt sista år innan College, jag måste lyckas. Vad som än händer.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Så! Andra kapitlet ute! Vad tycker ni? Är den bra hittils eller ska jag byta?
Kommentera please! x

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim - 31 oktober 2012 12:49

Hej! Jag vet att jag inte har många läsare(knappt någon).. Så jag har funderat på ifall jag ska lägga ner bloggen. Jag kommer ha kvar den men jag kommer sluta skriva, och så en dag kankse jag kommer tillbaka till den! Ha det bra! :) x ...

Av Rim - 13 oktober 2012 14:30

Ayla Jag öppnar ögonen och ser mig omkring, jag är i mitten av skogen och bredvid mig ser jag Sam. Sam?! Vad har jag gjort? Varför är jag här?!Sam öppnar ögonen och ger mig ett halvt leende. "What have I done?" frågar jag och kan verkligen inte ...

Av Rim - 22 september 2012 17:30

Jag vaknar morgonen därpå och reser mig upp ur sängen och går ner till köket där Michael står. Jag sätter mig ner och han slänger en blodbank till mig.  "Here you go" säger han och jag blänger på honom.  "Just one? Are you crazy?!" utbrister jag ...

Av Rim - 15 september 2012 17:54

Rubriken säger allt! Nu är min dator fixad och jag ska försöka fortsätta skriva, men ni får ju gärna peppa med lite kommentarer ifall ni vill! :) x ...

Av Rim - 7 september 2012 19:03

Nu är det ju såklart så att datorn är typ död så det går inte att logga in på bloggplatsen, yay... Ska försöka mitt bästa att skriva på min storasysters dator men hon använder den rätt ofta så vi får se hur det går, jag vet dock inte när nästa kapit...

Presentation


Hej hej! Här kommer jag skriva olika berättelser!Hoppas ni gillar dem!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Google Translate


Ovido - Quiz & Flashcards