mynovels

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Kapitel 5

Av Rim - 13 oktober 2012 14:30

Ayla


Jag öppnar ögonen och ser mig omkring, jag är i mitten av skogen och bredvid mig ser jag Sam. Sam?! Vad har jag gjort? Varför är jag här?!
Sam öppnar ögonen och ger mig ett halvt leende.
 "What have I done?" frågar jag och kan verkligen inte minnas en enda grej.
 "We did that..." säger han och jag tittar chockat på honom.
 "But how can't I remember?!" utbrister jag och han reser sig upp och tittar på mig.
 "I have no idea"


Sam


Jag har gjort mitt uppdrag fel, jag skulle döda henne. Inte bli kär i henne. Hon måste glömma allt som har hänt. Jag tittar henne djupt i ögonen.
 "You will forget that we've ever met, if someone asks you if you know me you will just answer that I know your brother and we two have talked a couple of times. I'm so sorry Ayla but this is for the best and one day in the future we will hopefully meet again" jag kysser henne löst på pannan och slår henne hårt men inteför hårt på tinningen så att hon faller medvetslös på den grönbruna mossan.


Matt


Vi har suttit flera timmar i ett litet rum på polisstationen.
 "So you are telling me that you know this four people and you saw some kind of animal suddenly came out of nowhere and bit up their necks? Is that what you're telling me?" säger polisen
 "Yes sir, that's exactly what I'm telling you" poisen nickar och han reser sig upp
 "Then you're free to go"
Jag lämnar polisstationen med en suck, det var nära att jag skulle bli övslöjad.
Jag tittar runt och ser en gammal man, jag känner igen honom. En av De Äldre, alltså de första vampyrerna. Vad gör han här? Är han här för att döda mig? Jag går försiktigt fram mot honom och han tittar upp på mig, det är Lucifer den äldsta av De Äldre.
 "Hello Matt, it's so wonderful to see you again" säger han och jag bugar försiktigt mot honom för att visa respekt. "Come with me Matt" fortsätter han och börjar gå längs vägen. Jag säger inte så mycket utan gör istället mig redo för döden. Det är nog dags nu, jag har levt länge men ändå, jag vill leva längre för att lära känna Ayla.
Plötsligt stannar Lucifer och tittar på mig och puttar mig löst men han är den starkaste vampyren så jag flyger flera meter bakåt och landar hårt på en sten någonstans i skogen. Jag reser mig upp och tittar där Lucifer står.
 "What is it that you want?" frågar jag med en inte så stadig röst
 "You failed an easy mission, your bloodturst made you fail the mission. I can no longer let you have this mission" jag stenar till, det är så här jag kommer dö.
 "So are you going to kill me now?"
 "No, I will give you a new one, and the people who comes in your way you will kill"
 "In my way for what?" säger jag förvånat

 "Killing Ayla Chalmers"


Ayla


Jag vaknar upp och upptäcker att jag är i mitt rum. Vad har hänt? Hur kom jag hit? Jag reser mig sakta upp och går runt i huset för att försöka komma på vad som har hänt. Jag känner försiktigt på bakhuvudet, det gör ont. Då kommer jag ihåg, det var någon som vattnade sina växter och jag halkade där vattnet var och slog i bakhuvudet. Dock var det inte så farligt så jag fick komma hem.

Det börjar ringa på dörren och jag går dit och öppnar dörren.

 "Hi" säger jag till Matt som står där utanför.

 "Hey, can I come in?" frågar han och jag flyttar på mig som en gest att han får gå in. Vi sätter oss i soffan och sen blir det en rätt så pinsam tystnad.
 "So why aren't you in school?" säger jag och tittar på honom.

 "Well, I didn't feel so well so I decided to stay home and then I heard that you wasn't in school either so I wanted to see if you were okay" säger han och det ända jag tänker på är gulligt. Jag börjar klia mig i bakhuvudet och det känns som det är något som börjar rinna.

 "Ehm... Matt?"

 "Yes?"

 "Can you check if I'm bleeding?" han tvekar först men tittar försiktigt på mitt bakhuvud. Han tar ett djupt andetag och jag känner hur han stelnar till.

 "Yes you are..."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Förlåt att det dröjde! Men skolan och plugget kommer alltid först.
Tack för kommentarerna på förra kapitlet! Kommentera gärna ifall ni vill! x

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rim - 31 oktober 2012 12:49

Hej! Jag vet att jag inte har många läsare(knappt någon).. Så jag har funderat på ifall jag ska lägga ner bloggen. Jag kommer ha kvar den men jag kommer sluta skriva, och så en dag kankse jag kommer tillbaka till den! Ha det bra! :) x ...

Av Rim - 22 september 2012 17:30

Jag vaknar morgonen därpå och reser mig upp ur sängen och går ner till köket där Michael står. Jag sätter mig ner och han slänger en blodbank till mig.  "Here you go" säger han och jag blänger på honom.  "Just one? Are you crazy?!" utbrister jag ...

Av Rim - 15 september 2012 17:54

Rubriken säger allt! Nu är min dator fixad och jag ska försöka fortsätta skriva, men ni får ju gärna peppa med lite kommentarer ifall ni vill! :) x ...

Av Rim - 7 september 2012 19:03

Nu är det ju såklart så att datorn är typ död så det går inte att logga in på bloggplatsen, yay... Ska försöka mitt bästa att skriva på min storasysters dator men hon använder den rätt ofta så vi får se hur det går, jag vet dock inte när nästa kapit...

Av Rim - 28 augusti 2012 19:15

Okej jag har bestämt att jag inte kommer bry mig om kommentarer eftersom jag inte får några. Jag skriver inte för att höra vad andra tycker om mitt skrivande, jag skriver för att jag tycker det är kul. Såklart jag blir glad ifall någon kommentera...

Presentation


Hej hej! Här kommer jag skriva olika berättelser!Hoppas ni gillar dem!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Google Translate


Ovido - Quiz & Flashcards